Go to Top

Hvem er vi

Fredslund Consulting er en socialfaglig virksomhed der samarbejder med Jobcentere, Social vejledning og børne- familieafdeling der tilbyder:

  • Individuelle vejledningsforløb for ledige borgere jf LAB § 91
  • Mentorforløb jf. LAB § 167
  • Opkvalificeringsforløb på Værkstedscentret Tårnfalkevej i Hvidovre (link til værksteder) for ledige borgere jf. LAB § 91
  • Støtte- kontaktpersons opgaver for børn og unge jf. Lov om social service § § 52, stk. 3 nr. 6:
  • Bostøtte – og hjemmevejledning Jf Lov om social service § 85
  • Samværs- og aktivitetstilbud for borgere på førtidspension jf. lov om social service § 104

Vi løser opgaver på Vestegnen og Hovedstadsområdet.
Til dagligt drives virksomheden af Helle Fredslund og Christian Christensen.


helle

Helle Fredslund

Helle er uddannet socialrådgiver 1999. Har været sagsbehandler på Børne-Familieområdet, støtte-kontaktperson for unge, arbejdet i døgninstitution for anbragte unge, misbrugsbehandling for unge i en relations orienteret tilgang, socialfaglig koordinator på socialøkonomisk virksomhed med beskæftigelsesrettet aktiverings- og skoletilbud. Har siden 2013 drevet Fredslund Consulting, – mentor og støttenetværk. Desuden gennemført efteruddannelse i kognitiv miljøterapi via Cektos.


christian-e1434539207991

Christian Christensen

Christian Christensen har arbejdet 11 år som skolelærer i folkeskolen, – undervist såvel almindelige klasser som specialklasser, med børn med psykiske udfordringer. Sideløbende arbejdet som støttekontaktperson for unge, samt på døgninstitutioner for anbragte unge og botilbud for voksne med dobbeltdiagnoser (psykotiske lidelser og misbrug). Desuden uddannet som befalingsmand og reserveofficer indenfor Hæren. Har endvidere været udstationeret for FN. Siden 2013 drevet Fredslund Consulting.


Relationsarbejdet og den håndholdte indsats er vores speciale. Vi tror på at vedholdenhed, tilgængelighed og ærlighed er afgørende for om det lykkes i arbejdet med borgeren. Det betyder, at vi ikke giver op fordi at borgeren ”brænder os af” – vi er vedholdende og insisterende i kontakten. Vi ved, at for mange tager det tid at turde indgå en ny relation og turde tro på at det kan være meningsfuldt for dem.

Vi er tilgængelige – hvilket betyder, at vi har en arbejdstid indenfor 8-17 i udgangspunktet, men vi er tilgængelige telefonisk hver dag også i weekender, hvis der opstår akut behov. Vi er ærlige over for borgeren – de ved hvad vi tænker om deres situation – og de læser hvad vi skriver om dem til henvisende myndighed.

Vi har et bredt kendskab til såvel uddannelsessektoren som arbejdsmarkedet. Vi har vores opkvalificeringsforløb med forskellige værksteder som vi betragter som træningspladser, hvor vi arbejder med at skabe arbejdsidentitet, udvikle evnen til at samarbejde med kolleger, instruktionsforståelse, mødestabilitet, faglighed indenfor faget, sikkerhed på arbejdsplads mv. Læs mere om hvert enkelt værksted her.

Vi har et stort netværk af virksomheder som vi bruger i forbindelse med etablering af virksomhedspraktikker, for de borgere der har behov for at afprøve forskellige fag, dels med henblik på at afklare interesse såvel som kompetence inden for et fag.

Vi har erfaring med borgere med mange former for psykosociale udfordringer, såsom:

  • Omsorgssvigt
  • Kriminalitet
  • Misbrug
  • Angst
  • ADHD
  • Psykotiske lidelser
  • Asperger / lettere autisme